De spoedzorg heeft het erg druk. Dat komt omdat veel mensen 112 bellen of naar de Spoedeisende Hulp (SEH) of de huisartsenspoedpost (HAP) gaan. Dit is niet altijd nodig. Telefoonlijnen raken daardoor overbelast. Het duurt langer voordat mensen goed worden geholpen. Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis wil iedereen de best mogelijke zorg blijven geven. Daar kunt u bij helpen.
In het geval van spoed heeft u snel de juiste zorg nodig. Daarom is het belangrijk om te weten wanneer, hoe en met wie u contact opneemt. Met behulp van een simpel stappenplan kunt u zien wie u wanneer moet bellen.
Dit stappenplan is onderdeel een publiekscampagne die partijen in de acute zorg zijn gestart met ondersteuning van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS)
Als iedereen dit stappenplan gebruikt, vermindert de druk op de spoedzorg. Zo zorgen we er samen voor dat iedereen op tijd de juiste zorg krijgt.